بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی

یکی از روش های مرسوم برای افراد متقاضی مهاجرت در چند دهه اخیر، از طریق تحصیل بوده است. مهاجرت تحصیلی همواره روشی محبوب و کم ریسک به حساب می آید و برای افرادی که شرایط استفاده از این روش را دارند، بسیار مناسب است. مهاجرت های تحصیلی، انواع مختلف دارند که برای هر کدام از افراد می توانند نتایج و شرایط مختلفی داشته باشند.

قوانین اقامت از طریق تحصیل

تحصیل همواره هوشمندانه ترین راه مهاجرت می باشد. چرا که هم سطح علمی خود را افزایش می دهید و خود را برای کار های حرفه ای منطبق با کشور مقصد آماده می کنید و هم بهانه مناسبی برای مهاجرت افراد واجد شرایط می باشد. اما نکته بسیار مهم این است که قوانین اقامت تحصیلی چیست؟ آیا شخصی که دانشجو است می تواند همان کار هایی را انجام دهد که شهروند آن کشور انجام می دهد؟ در این بخش به این مباحث خواهیم پرداخت.

همواره یکی از دل خوشی های مهاجرت تحصیلی، داشتن اجازه کار نیمه وقت همراه با تحصیل است. چرا که شخص در این حالت می تواند هزینه های زندگی خود را مدیریت کند. کار های دانشجویی عموما بر اساس شرایطی طراحی شده اند که به صورت غیر تخصصی و نیمه وقت نیاز به نیروی انسانی داشته باشد. در این حالت، شخص دانشجو بهترین گزینه استخدامی است. عموما افرادی که با اقامت تحصیلی وارد کشوری می شوند، می توانند بین 15 تا 25 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. با این کار، شخص دانشجو می تواند هزینه های زندگی دانشجویی خود را مدیریت کند.

یکی دیگر از قوانین مهاجرت تحصیلی، این است که شخص پس از تحصیل می تواند در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شود. این موضوع یکی از مهم ترین نکات مهاجرت تحصیلی است. چرا که شخص در تمامی کشور ها با هر چند سال تحصیل نیز نمی تواند اقامت دائم و یا شهروندی آن کشور را کسب کند (استثنائاتی وجود دارد) بلکه باید پس از تحصیل خود، شغل مربوط به رشته خود را بیابد و بتواند اقامت کاری دریافت کند تا اقامت بلند مدت و در نهایت دائم وی، تضمین شود.

شخصی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارد، بهتر است که تحصیلات خود را تمام کند و بتواند از مزایای اقامت پس از تحصیل و سطح علمی استاندارد آن کشور استفاده کند.

1

درخواست مشاوره فوری

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی

یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان مهاجرت تحصیلی، همواره این است که بهترین زمان برای اقدام جدی چه موقع است. این موضوع می تواند برای هر شخصی، نتایج و پیامد های متفاوتی داشته باشد. چرا که گاه ممکن است شخص در شرایطی باشد که امکان مهاجرت را دارا نباشد. بهترین زمان مهاجرت تحصیلی برای شخصی ممکن است قبل از 18 سالگی باشد و برای شخصی ممکن است بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه. اما قاعده کلی این است که هر زمانی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام شود، دیر نیست. اما متقاضی هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرد، نتایج بهتری هم در پس ماجرای مهاجرت برای وی مترتب خواهد شد. از این رو، هلدینگ ملاصدرا این موضوع را به شما متقاضی مهاجرت عزیز می رساند که هیچ وقت برای مهاجرت تحصیلی دیر نیست. البته که باید استاندارد های مهاجرتی و شرایط اعطای ویزای آن کشور را رعایت کرد، اما به طور کلی، می توان گفت که در همه کشور ها رفتار های سفارت نیز یکسان نیست.

در برخی از کشور ها، شخص اگر از آخرین مدرک تحصیلی خود، فاصله ای بیشتر از 3 یا 4 سال داشته باشد، ممکن است متقاضی برای دریافت ویزا از آن کشور، دچار مشکل شود. اما در برخی کشور ها نیز ممکن است حتی با بیش از 10 سال فاصله تحصیلی نیز، شخص بتواند برای دریافت ویزای تحصیلی نیز اقدام کند. این موضوع، بر اساس تجربه به دست آمده و حاصل فعالیت بیش از 10 سال درخشان است. پس، شما متقاضی عزیز برای انتخاب کشور مورد نظر، با خیال راحت، امور مهاجرت تحصیلی خود را به ما بسپارید.

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

در بسیاری از کشور های دنیا، برای راحت تر ساختن پروسه مهاجرت تحصیلی متقاضیان، شرایط ارائه پذیرش دانشگاهی را راحت تر در نظر گرفته و ممکن است حتی بدون مدرک زبان، از متقاضی مهاجرت تحصیلی اقدام به دعوت کنند. به این صورت که برخی از دانشگاه های دنیا، برای جذب راحت تر دانشجو، با نمره مدرک زبان کمتر و یا حتی بدون مدرک زبان نسبت به دریافت دانشجو اقدام می کنند. اما چه سیاستی پشت این موضوع است؟ آیا بدون اینکه شخص سطح ابتدایی زبان انگلیسی را بداند، می تواند وارد دانشگاهی شود که همه به زبان انگلیسی مسلط هستند و درس ها را یاد می گیرند؟

کشور هایی همچون فنلاند، هلند، اتریش، سوئد، کانادا و… هستند که این امکان را به دانشجو می دهند با سطح کمتری از آیلتس مورد نیاز در استاندارد دنیا، دانشجو را بپذیرند و شخص پس از ورود خود به آن کشور، زبان خود را در کلاس های درسی واقع در آن دانشگاه تکمیل کند. اگر چه که سطح متوسط زبان برای دریافت پذیرش در این سبک از دانشگاه ها نیاز است، اما شخص باید ادامه زبان خود را با هزینه بیشتر در کشور مقصد به پایان برساند.

این موضوع که تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی در بسیاری از مقالات و رسانه ها، باب شده است در اصل ماجرا، نیاز به مدرک زبان دارد؛ اما نه در حدی که استاندارد دانشگاه نیاز دارد. از سوی دیگر، برای ورود به سفارت نیز باید حداقل آیلتس بالای 5 را شخص داشته باشد تا بتواند امور مهاجرتی خود را پیش ببرد. یکی از کشور هایی که بدون مدرک زبان در سطح استاندارد، دانشجو را می پذیرد، کشور فنلاند است. این کشور زیبا که می تواند به دانشجو اجازه کار 25 ساعت در هفته را ارائه دهد، می تواند مقصدی مناسب برای افرادی باشد که قصد مهاجرت را با سرعت بیشتر دارند و می خواهند زبان خود را در آن کشور تقویت کنند و به حد استاندارد برسانند.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

افرادی که مهاجرت تحصیلی را برای خود در نظر می گیرند، همواره به دنبال انتخاب بهترین کشور برای تحصیل می باشند. این موضوع برای هر شخصی، می تواند متفاوت باشد. چرا که سلیقه ها نیز متفاوت است. برای برخی ممکن است که کم بودن هزینه زندگی، بهترین ملاک برای انتخاب کشور مورد نظر برای تحصیل خود باشد. در این معیار، باید کشور های ارزان قیمتی مثل مجارستان و… را در نظر گرفت. برخی نیز ممکن است انگلیسی زبان بودن آن کشور برای شان مهم باشد. کشور هایی مثل انگلستان، ایرلند، کانادا، استرالیا و… برای این دسته از افراد مناسب است. برخی نیز ممکن است به دنبال تحصیل رایگان باشند. اتریش، آلمان، فرانسه، اسپانیا، نروژ و… می تواند برای این دسته از افراد مناسب باشد.

به طور کلی، برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، نمی توان معیاری دقیق و یکسان در نظر گرفت. اما همواره بر اساس شرایط سنی، سطح زبان، سطح مالی مورد نظر، زبان رسمی آن کشور و حتی آب و هوای مطلوب متقاضی، می توان تصمیم گرفت که برای هر کدام از شما، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کدام است. یکی از بهترین کشور هایی که می توان در نظر گرفت، کشور هلند است. این کشور، با داشتن بیش از 90 درصد مردمان مسلط به زبان انگلیسی، آب و هوای مطلوب، هزینه کم برای تحصیل و زندگی و هم مرز بودن با کشور های برتری همچون آلمان و بلژیک، می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به حساب آید.

ارزان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

همواره یکی از ارکان انتخاب کشور ها برای مهاجرت تحصیلی، ارزان بودن هزینه های زندگی و تحصیل آن ها است. برخی از کشور ها به جهت ارزان بودن هزینه های زندگی، بسیار زبانزد هستند. کشور های اروپای شرقی همچون مجارستان، جمهوری چک و… می توانند ارزان ترین کشور ها از لحاظ هزینه های زندگی باشند. برخی کشور ها نیز از جهت هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه ها، یا بسیار کم هزینه هستند و یا به صورت رایگان، دانشجو می پذیرند. کشور هایی مثل آلمان، اتریش، فرانسه، نروژ و… می توانند در این قسمت جای بگیرند.

با بررسی های دقیق کشوری همچون اتریش، می توان به این مهم رسید که تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی در این کشور مقدور است و شخص با دانستن زبان آلمانی، می تواند در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل شود و از هزینه های تحصیل و شهریه های دانشگاه ها، در امان باشد.

اما کشوری همچون نروژ نیز می تواند در گزینه های شما باشد. چرا که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، می تواند به زبان انگلیسی رایگان باشد. این کشور یکی از برترین انتخاب های متقاضی مهاجرت تحصیلی می تواند باشد که از لحاظ کیفیت و هزینه های تخمین زده شده، به دنبال بهترین شرایط می باشد.

مزایای مهاجرت تحصیلی

همواره مهاجرت تحصیلی می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت شما باشد. به این صورت که عموما این روش از مهاجرت، با مزایای زیادی مواجه است. یکی از بارز ترین نکات مهاجرت تحصیلی این است که متقاضی درگیر ریسک ها و چالش های کمتری نسبت به بقیه روش ها خواهد شد. این موضوع خود یکی از برترین معیار های مزایای مهاجرت تحصیلی می باشد.

برای عنوان کردن مزایای مهاجرت تحصیلی به چندین عامل مهم می توان توجه کرد.

اول از همه، زبان دوم خود را تقویت می کنید. این موضوع برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت، از اولویت ها می باشد که در بخش مهاجرت تحصیلی، بیشتر قابل محک زدن می باشد.

دوم، داشتن تجربه متفاوت و سبک خاصی از تحصیل برای شخص دانشجو است که باعث اقدام برای مهاجرت تحصیلی می شود.

سوم ارتقاء ارتباطات اجتماعی و پتانسیل فرد برای زندگی و کار در خارج از کشور، عاملی است که باعث مهاجرت شخص از طریق تحصیل در کشوری می شود.

چهارم، علاقه به زندگی و یادگیری فرهنگ و آداب اجتماعی کشور مورد نظر است که باعث می شود شخص را به تحصیل در آن کشور وا دارد.

نکته بعدی این است که شخص برای ارتقاء سطح علمی خود، دیدن جهان پیرامون خود و همچنین انتخاب راهی سریع برای خروج از شرایط خود، دست به مهاجرت تحصیلی می زند. افراد با یافتن مشاغل مورد علاقه خود در رشته مورد علاقه خود در کشور مقصد، می توانند اعتماد به نفس و عزت نفس خود را محک زده و برای مهاجرت تحصیلی اقدام کند.

هلدینگ بین المللی ملاصدرا

تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، نرسیده به پل کردستان، پلاک 56

شماره همراه: 09120065811

شماره ثابت :   57672 (021)

info@sabtmollasadra.com

 

صفحات اصلی

ـــــــــــــــــــــــــ

خانه

درباره ملاصدرا

تماس با ما

طراحی سایت