ثبت بین المللی اختراع patent

در جهان امروز اختراعات بیشماری در حال وقوع است. این در حالی است که هر شخص بایستی اختراع خود را با نام و نشانی خود در جهان ثبت کند و آن را به مرحله تجاریسازی برساند و وارد بازار کند. از نظر کارشناسان ملاصدرا این اختراع زمانی مورد حمایت قانون قرار میگیرد که دارای نوآوری و ابتکار باشد، در صنعت و حرفه خاصی مورد استفاده قرار گیرد و جدید باشد. همچنین مالک آن بعد از ثبت اختراع از حق و حقوق خاصی بهرهمند میشود. برخی از دانشجویان و مخترعان می‌خواهند که اختراع خود را در سطح بین المللی به ثبت برسانند. سازمانی به نام وایپو وجود دارد که 153 کشور عضو آن هستند و مخترعان به صورت بین المللی می‌توانند اختراع خود را در آنجا به ثبت برسانند. کشور ایران نیز یکی از اعضای وایپو می‌باشد. هلدینگ بین المللی ملاصدرا با توانایی و قابلیت بالا می‌تواند به راحتی اختراع شما را به صورت بین المللی در وایپو به ثبت برساند. بگذارید موسسه ملاصدرا اطلاعاتی را نیز در مورد گواهینامه ثبت اختراع در اختیارتان بگذارد. گواهینامه ثبت اختراع در ایران، پس از بررسی‌های انجام شده، از جانب اداره مالکیت صنعتی به شخص متقاضی واگذار می‌شود که اعتبار آن بیست سال می‌باشد. این گواهینامه جهت حمایت از اختراعات صادر می‌شود و دارنده آن از حقوق انحصاری مربوط به اختراع بهره‌مند می‌شود. در صورت ساخت، استفاده و فروش از فرآیند مرتبط با اختراع ثبت شده، اجازه مالک برای حق انحصاری اختراع لازم است. در این راستا واحد حقوقی هلدینگ بین المللی ملاصدرا به عنوان حامی حقوقی مخترعین عزیز کشور، در صورت کپی برداری از طرح و اختراع ثبت شده شما در وایپو ، از اختراع ثبت شده مخترعین در ایران و سایر کشورهای عضو وایپو حمایت می‌نماید.
PCT که مخفف جمله the patent cooperation treaty می‌باشد و به معنای پیمان همکاری ثبت اختراع است به متقاضیانی که به دنبال حمایت ثبت اختراع بین المللی برای اختراعاتشان هستند، کمک میکند. PCT با تصمیمات اعطای حق ثبت اختراع به دفاتر ثبت اختراع کمک میکند و همچنین دسترسی عمومی را به اطلاعات فنی با ارزشی که مربوط به اختراعات میباشد را آسان می‌سازد. با پر کردن یک درخواست ثبت اختراع بینالمللی تحت PCT، متقاضیان میتوانند به طور همزمان در تعداد بسیار زیادی از کشورها تحت حمایت سازمان وایپو برای اختراع خود باشند. هلدینگ بین المللی ملاصدرا با در دست داشتن تیم مجرب جهت ثبت اختراع بین المللی، شما را برای ثبت اختراع بین المللی خود در تمامی مراحل ثبت از طراحی دو بعدی و سه بعدی اختراع شما تا اخذ گواهی ثبت اختراع بین المللی وایپو حمایت می‌نماید. بعضی از مشتریان ملاصدرا درصدد این هستند تا بدانند کجا و چگونه می‌توان درخواست حق ثبت اختراع بین المللی را پرونده سازی کرد. در جواب به این سوال باید ذکر کنم که در بیشتر موارد شما می‌توانید درخواست ثبت اختراع بین‌المللی خود را با دفتر ثبت اختراع ملی در کشور خود، پرونده‌سازی کنید. هلدینگ بین المللی ملاصدرا به عنوان دفتر دریافت و ثبت اختراع بین المللی در این زمینه فعالیت می‌کند. هلدینگ ملاصدرا در سامانه ثبت وایپو، متقاضی ثبت اختراع را ثبت نام نموده و از آن پس با یک حساب کاربری به نام شخص متقاضی فرآیند ثبت بین ‌المللی اختراع را به انجام می‌رساند.
اگر این سوال برای مشتریان ملاصدرا پیش بیاید که نقش وایپو در ثبت اختراع بین المللی چیست باید بگوییم که وایپو، PCT را اداره می‌کند. وایپو همچنین انجمن همکاری ثبت اختراع، گروه کاری PCT و نشست مسئولین بین‌المللی را سازمان‌دهی می‌کند. علاوه بر این به گفته کارشناسان ملاصدرا، وایپو برای هر یک از درخواست‌های PCT پرشده، در موارد ذیل مسئول است: دریافت و ذخیره تمامی مدارک درخواست، انجام یک بازرسی رسمی، انتشار اپلیکیشن بین ‌المللی روی مرکز داده آنلاین وایپو، ترجمه بخش‌های مختلف اپلیکیشن PCT و بعضی مدارک مرتبط به انگلیسی و یا فرانسه، در جایی که لازم باشد، ابلاغ اسناد به دفاتر و اشخاص ثالث و فراهم کردن مشاوره قانونی در صورت درخواست به دفاتر و کاربران. شما مخترعین عزیز می‌توانید جهت ثبت بین المللی اختراع خود، با دریافت مشاوره از کارشناسان ثبت اختراع هلدینگ بین المللی ملاصدرا جهت ثبت اختراع اقدام فرمایید. شما می‌توانید با فراهم کردن مدارک خود و ارائه آن به کارشناسان هلدینگ ملاصدرا که شامل مدارک شناسایی مخترع، اظهارنامه اختراع، توصیف اختراع، مدارک اثبات حق کاربر، نقشه در صورت لزوم و رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های قانونی می‌شود، در سامانه وایپو ثبت نام کنید.