ثبت مادرید

سیستم مادرید یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه برای ثبت و مدیریت علائم تجاری در سراسر جهان است. پروتکل مادرید در واقع یک نسخه به روز شده از سیستمی به نام توافق نامه مادرید است که بیش از یک قرن پیش آغاز شده است. از تاریخ 31 اکتبر 2015، همه اعضای توافق نامه مادرید نیز اعضای پروتکل مادرید هستند. از آنجا که پروتکل بر توافق نامه اولویت دارد، این پروتکل اکنون بر کلیه برنامه‌های بین المللی و ثبت نام نظارت دارد. تقریبا هر علامتی که در کشورهای عضو قابل قبول باشد، قابل ثبت است. شما می‌توانید توسط هلدینگ بین المللی ملاصدرا، نمونه کارها و علائم تجاری جهانی خود را از طریق یک سیستم متمرکز ثبت، تمدید یا گسترش دهید. سیستم مادرید در طول چرخه علامت تجاری شما، از ثبت تا تمدید، از شما پشتیبانی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی جستجوی علائم تجاری موجود در سیستم، قبل از درخواست ثبت خود می‌توانید به هلدینگ بین المللی ملاصدرا مراجعه کرده و با مشاوران ما گفتگو کنید. سیستم مادرید به دو معاهده توافقنامه مادرید و پروتکل مادرید اشاره دارد که هدف از آن ساده سازی روش کار و کاهش هزینه ثبت علامت تجاری در چندین کشور است. این امر با تشکیل یک درخواست واحد برای ثبت نام، به یک زبان و با یک مجموعه هزینه در یک ارز، با تعیین کشورهایی که در آن حمایت از علامت تجاری مورد نیاز است، حاصل می شود. هلدینگ بین المللی ملاصدرا به دلیل داشتن سال‌ها تجربه در این زمینه، مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است. به این ترتیب، سیستم مادرید بی‌شباهت به سیستم پیمان همکاری ثبت اختراعات PCT نیست.

 همه کشورها عضو سیستم مادرید نیستند و به همین ترتیب استفاده از سیستم مادرید برای محافظت از یک علامت تجاری در همه کشورها امکان پذیر نیست. برای استفاده از سیستم مادرید، متقاضی باید یک مرکز صنعتی یا تجاری واقعی و موثر در کشوری داشته باشد که آن کشور عضو توافقنامه مادرید یا پروتکل مادرید باشد. ایران نیز یکی از اعضای سیستم مادرید می‌باشد و دپارتمان ثبت ملاصدرا با استفاده از این موضوع، داوطلبان ثبت علامت تجاری در سیستم مادرید را به خود جذب کرده است. به گفته کارشناسان هلدینگ ملاصدرا هزینه ثبت نام علامت تجاری در سیستم مادرید قطعاً کمتر از درخواست جداگانه برای ثبت نام در هر کشور یا منطقه خواهد بود. با این حال، هزینه‌ها به عوامل مختلفی از جمله کشورها یا مناطق تعیین شده بستگی دارد و ما خوشحال خواهیم شد که پس از بحث در مورد نیازهای شما، برآوردی را ارائه دهیم. ثبت ملاصدرا اظهار دارد که این امر منجر به صرفه جویی در هزینه می‌شود زیرا ما معمولاً نیازی به آموزش وکلای خود نداریم. چرا که وکلای هلدینگ بین المللی ملاصدرا با تجربه و متبحر هستند و کار خود را دقیق و بدون به وجود آمدن مشکلی انجام می‌دهند. سیستم مادرید درخواست شما را به کشورهای مربوطه ارسال میکند و دولت‌ها در صورت تایید علامت تجاری شما با مقررات و منافع ملی خود، از علامت تجاری شما تا مدت تمدید تاریخ علامت ، شما را حمایت می کنند. این بدین معنی می‌باشد که شما دیگر نیاز به ثبت نام در هر کشور به صورت جداگانه ندارید.

ثبت تغییرات نام و مشخصات و غیره به صورت متمرکز از طریق دپارتمان ثبت ملاصدرا در وایپو انجام می‌شود. بنابراین نیازی نیست تا شما به طور جداگانه برای هر کشور تغییرات خود را به ثبت برسانید و بدین ترتیب می‌توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید. بعدا ممكن است از هلدینگ ملاصدرا بخواهید تا كشورهای دیگری را برای ثبت علامت تجاری خود اضافه كنید، هرچند كه هر کشوری تاریخ خاص خود را دارد اما توسط هلدینگ بین المللی ملاصدرا قابل انجام است. کارشناسان دپارتمان ثبت ملاصدرا از نحوه ثبت یک پروفایل بین المللی و نحوه مدیریت ثبت علامت تجاری بین المللی آگاهی کامل دارند. قبل از ثبت درخواست بین المللی، باید در سایت وایپو ثبت نام کرده باشید. ثبت نام یا درخواست ثبت مادرید توسط هلدینگ ملاصدرا انجام پذیر است. شما باید درخواست بین المللی خود را با استفاده از پروفایل کاربری ارسال کنید، که بعد از تأیید آن به وایپو ارسال می‌شود. وایپو فقط یک بررسی رسمی از برنامه بین المللی شما انجام می دهد. بعد از تأیید، علامت شما در ثبت بین المللی ثبت می شود و در روزنامه علائم تجاری بین المللی وایپو منتشر می‌گردد. سپس وایپو گواهی ثبت بین المللی را برای شما ارسال می‌کند و دفاتر IP را در تمام مناطقی که می‌خواهید از مارک خود محافظت کند مطلع می‌کند.